بلاگ

اقتصاد اسلامی؛ حرف غلط یا صحیح؟

اقتصاد اسلامی؛ حرف غلط یا صحیح؟
نقدی بر سخنان استاد فاضل لنکرانی درباره اقتصاد اسلامی؛

✍️حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی

هر صاحب نظری اگر بخواهد درباره موضوع تخصصی «اقتصاد اسلامی» اظهار نظر کند باید دو نوع تخصص داشته باشد؛ هم اسلام شناس باشد و هم اقتصاددان. بنابراین اگر کسی این دو نوع تخصص را نداشته باشد و درباره وجود یا عدم وجود اقتصاد اسلامی نظر بدهد، نشانی غلطی را به طلاب و فضلای حوزوی و دانشگاهی می‌دهد که بدون دانش لازم می‌توان در امور علمی و تخصصی اظهار نظر نمود. این مطلب در محافل علمی و حوزه امری بدیهی است. بنابراین اساتید محترم حوزه که تخصص لازم را ندارند نباید اظهار نظر قاطع داشته باشند؟!

از جناب آیت‌الله فاضل چند سال پیش نقل شده بود که نظام اقتصادی نداریم، ولی بعد از گفت‌ و شنودهای رسانه‌ای متخصصین اقتصاد اسلامی با ایشان، الحمدلله فرمودند که از مطالب من برداشت اشتباهی شده است و منظورم آن نبود که نقل کرده‌اند.

امیدوارم با توجه به مطالبی که در ادامه خواهد آمد آنچه از ایشان نقل کرده‌اند برائت بجویند و اعلام فرمایند که مطالب ایشان را نادرست نقل کرده‌‌اند یا برداشت غلطی از مطالب ایشان شده است؛ چون وقتی در آن گفت و شنود اظهار داشتند، نظام اقتصاد اسلامی داریم، به طریق اولی باید قبول کنند که اقتصاد اسلامی داریم.

برای روشن شدن موضوع اقتصاد اسلامی، مراتب اصطلاح اقتصاد اسلامی تبیین می‌شود، سپس …

👈 مطالعه متن کامل یادداشت در «اجتهاد»: http://ijtihadnet.ir/?p=75256

🆔 https://eitaa.com/ijtihad

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن همراه *

error: مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه